
Elk jaar kun je er de klok op gelijk zetten: dan duiken er in april weer overal foto’s op van gele kwikstaarten op rode tulpen. Op zich niet zo heel gek, want wanneer de bollenvelden in bloei staan, dan komen ook de gele kwikstaarten aan. Zelf heb ik echter niet zoveel met rode tulpen. Gelukkig zijn er ook nog wel andere kleuren. Zelf ben ik gek op geel-op-geel, wanneer het om gele kwikken gaat tenminste. Maar ook heel op wit is niet te versmaden. Een veldje narcissen, en gele kwik en ik heb het helemaal naar mijn zin. Beetje die geur opsnuiven, vogeltjes fotograferen – en dat allemaal in een flets ochtendzonnetje. Wat wil een mens nog meer?
Every year, you could set your clock by it: come April, photos of yellow wagtails on red tulips start popping up everywhere again. Not so strange really, because when the bulb fields burst into bloom, the yellow wagtails arrive too. Personally, though, I’m not that fond of red tulips. Fortunately, there are plenty of other colours around. I’m especially crazy about yellow-on-yellow — at least when it comes to yellow wagtails. But yellow on white is hard to resist as well. Give me a little field of daffodils and a yellow wagtail, and I’m completely in my element. Breathing in that scent, photographing some birds — all of it in the pale light of an early morning sun. What more could anyone want?


Remco van Daalen
9 May 2026Nee dit is inderdaad genoeg voor een ochtendje.
Mooie beelden hoor, maar dat weet je zelf ook wel, je zet het er alleen niet bij ;-p
Ciao,
Remco
ZeBirdMan
10 May 2026Dank voor je reactie, en inderdaad 1x per jaar is sowieso wel genoeg. En om mijn eigen foto’s te gaan nu te gaan ophemelen is zeg maar niet helemaal mijn stijl 😉 … Groet, Hans
Henk
14 May 2026Mooi verfijnd zo. Meer een ballet dan een klompendans. Thx
ZeBirdMan
14 May 2026Mooie omschrijving, dank ! Groet, Hans